יום חמישי, אוגוסט 13, 2020
איך פותחים קבוצה בפייסבוק?

כאשר בונים דף עסקי בפייסבוק, יש צורך לעיתים ביצירת קהל שלו מכנה משותף רחב המתבטא בצורך כלשהו המתקשר במוצר או בשירות כלשהו שבית העסק מספק. הצורך הזה בבסיסו הוא אשר מאגד את חברי הקבוצה. על מנת שלקבוצה תהיה תהודה פומבית רחבה, מומלץ שתהיה פומבית או מקסימום פרטית שאפשר למצוא בחיפושים אבל פחות מומלץ שתהיה סודית, אלא אם מדובר בתחום המחייב דיסקרטיות מסוימת.

חשוב לציין שיש לשקול את עניין הפרסומים בקבוצה משום שמצד אחד אי אפשר לבנות קבוצה על פרסום של עסק אחד בלבד ולפרסם אותו שוב ושוב משום שזה גם ייחשב כספאם ע"י פייסבוק שימהרו לחסום את המפרסם לפחות לזמן מוגבל, אלא שגם החברים בקבוצה ירגישו מרומים בשלב מסוים ויצאו ממנה ואז מטרת הקמת הקבוצה תתפוגג.

מעבר לכך, חובה שתהיה דינמיקה בקבוצה ויועלו נושאים ודיונים שייצרו שיח על מנת ליצור קבוצה בעלת הד רחב, תפוצה גדולה והכרה ולכן ניהול קבוצה שכזאת מחייב עבודת תחזוקה שוטפת לפחות כמו דף עסקי אם לא יותר מכך, כלומר אפילו ברמה היומיומית.

תהליכי הקמת קבוצה בפייסבוק

  • ראשית, כבעלי עסק, עליכם להבחין בצורך או בצרכים שהמוצרים או השירותים שאתם מספקים ואילו מהם עשויים להיות מזוהים עם קהל רחב יותר (לדוגמא: חברה המייצרת חיתולים רב פעמיים יכולה לבנות קבוצה המתבססת על הורות אקולוגית שפונה למנעד רחב של הורים המבקשים לגדל את ילדיהם באופן אקולוגי ונכון לסביבה).
  • ברגע שזוהה הצורך ובודד למטרת בניית הקבוצה וקהל היעד, מומלץ לבחור מילות מפתח שיובילו לקבוצה המסוימת שהחלטתם לבנות סביב אותו מכנה משותף.
  • העלאת פוסטים ראשונים (בלי לזבל, אבל אחת ליומיים שלושה זה מספיק טוב בהתחלה) וצבירת קילומטראז' ראשוני כקבוצה רלוונטית לנושא שלשמה הוקמה קראו עוד על כתיבת פוסטים ומודעות בפייסבוק.
  • הזמנת חברים – עם זה כדאי מעט להיזהר, משום שבפייסבוק לא אוהבים צירוף בכמויות מוגזמות ועל כן מגבילה את כמות ההזמנות שניתן לשלוח בו זמנית. תגזימו – תיחסמו, לימים, שבועות, חודשים או אפילו לזמן בלתי מוגבל. השתדלו להזמין אנשים שבאמת רלוונטיים לקבוצה ולא רק בגלל שהם חברים שלכם, משום שצירוף חברים רק כדי להעלות את כמות המצורפים לקבוצה מוריד מהרלוונטיות והאמינות שלה הן בעייני פייסבוק והן בעייני הגולשים. מומלץ אפילו להסביר מדוע בחרתם להזמין חבר זה או אחר, על מנת להכניס בהזמנה נופך אישי.
  • בפוסטים שאתם מעלים לקבוצה, השתדלו לעורר דיון אינטראקטיבי ולא לדחוף את המוצרים שלכם או השירות שאתם מציעים כתגובה, להיפך, ככל שתתנו יותר טיפים, כלים, דעות מקצועיות וכו', כך ייתפס העסק שלכם שמנהל את הקבוצה כאמין, רציני ולא סתם עוד אחד שמשווק ללא הכרה ולא רואה את הלקוחות שלו מעבר למכונת מזומנים. צרו עניין, הראו אכפתיות ותהיו נוכחים בקבוצה כאילו היא המוצר העיקרי שלכם. ככל שתהיו יותר נוכחים בה, תגיבו לאנשים ותתנו יותר טיפים וכלים שימושיים לסוגיות רלוונטיות שונות, כך תעלה המודעות למותג שלכם כבית עסק ותיווכחו שלא צריך לדחוף מוצר בכוח על מנת למכור, אלא פשוט ליצור רושם אמין ומקצועי מול הקהל שאתם בונים בקבוצה שכבר ידעו ללחוץ על כפתור ה"הזמן" מהר מאוד.

מאת: סער ברעם – מומחה קידום בפייסבוק.

0 Comments

Leave a Comment

לוח שנה

אוגוסט 2020
א ב ג ד ה ו ש
« יונ    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

רוצים להיות חברים שלנו

GOOGLE PLUS

PINTEREST

FLICKR

INSTAGRAM