יום שישי, דצמבר 13, 2019
טיפול בחרדות יכול לשנות חיים

כאשר חרדה פוגשת אדם בשלב כזה או אחר בחייו, היא עלולה לשבש את כל שגרת החיים ולהפחית עד כדי השבתה את שמחת חייו. אנשים הסובלים מחרדות, יכולים להעיד כל לולא החרדות הם היו יותר אקטיבים בחיי היומיום ומבצעים פעולות שלכולם נראות לכאורה פשוטות, אך להם אלו פעולות קשות הדורשות מאמץ רב.

מהי בעצם חרדה ומה שורש במקור שלה?

בשלב הראשוני של החרדה, האדם מפתח במוחו במחשבה/דימיון בקשר לסיטואציה מסוימת בחייו. הסיטואציה יכולה להיות אירוע משמעותי שחל בחייו, אירוע טראומתי בעבר, משקעי ילדות ועוד. בשלב זה, מוח האדם בונה לעצמו תיאוריות שונות ומגוונות כלפי אותו האירוע או הפחד ואף מנסה לחזק את חרדה זו ע"י "קשירת קשר" לכל פעולה הקשורה בחייו. בשלב הבא, החרדה עלולה להשפיע פיזית על האדם הסובל ממנה, והיא עלולה להגיע בצורת התקפי חרדה הבאים לידי ביטוי בכאבים פיזיים, סחרחורות, כאבי ראש/בטן, בחילות והקאות, מחנק והרשימה עוד ארוכה..

כאשר מצב זה מגיע, אין מנוס אלא לפנות בהקדם האפשרי לאיש מקצוע קריא מטפל מוסמך או פסיכיאטר, לצורך אבחון ראשוני וחוות דעת כלפי טיפול בחרדה. כמובן שכדי להימנע ממצב זה, רצוי מיד עם תחילת החשש או האירוע לפנות לאיש מקצוע כדי להקדים תרופה למכה, ובכך גם לחסוך סבל מיותר וטיפול אשר עלול להיות ארוך יותר. הכלל, ככל שהחרדה מלווה את האדם זמן רב יותר, כך לרוב יקח יותר זמן עד להיפטרות מלאה מהחרדה.

שיטות טיפול בחרדות היעילות ביותר

עם התפתחות המדע, גם עולם בריאות הנפש התפתח יחד עימה. אם נביט אל עבר ההיסטוריה נגלה כי בעבר לא היו פתרונות ושיטות טיפול כפי שיש היום. למעשה אנשים קישרו את מצב החרדה למשהו נשגב כמו "רוח רעה" שהשתלטה על האדם וכדומה. כיום יש כבר קשת רחבה של סוגי טיפולים שונים, כאשר המכנה המשותף שביניהם הוא הבנת נפש האדם. חלק סוגי הטיפולים הינם למעשה טיפול תרופתי, וחלקם טיפול טבעי (במקרים מסוימים המטופל ישלב את שניהם יחד). סוג הטיפול אשר הוכח מחקרית בארה"ב כיעיל ביותר, הינו טיפול CBT או באריכות – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפול זה מתבצע באמצעות שלושה שלבים:

  1. שלב אבחון החרדה – בשלב זה המטפל יבחן מהי החרדה? כיצד היא משפיעה על חיי המטופל? מהו הכאב הפיזי שבא בעקבות החרדה? וכיצד המטופל היה רוצה לראות את עצמו ללא החרדה?
  2. שלב הבדיקה והחשיפה – לאחר שהמטפל איבחן את החרדה, יגיע שלב הבדיקה אשר תחשוף את המטופל למציאות העובדתית של החרדה. כלומר, האם החרדות הן אמיתיות? האם קיים קשר בין המציאות בפועל לבין הפחד?
  3. שלב הטמעת התובנות ושינוי התפיסה – לאחר שהמטפל והמטופל הבינו יחד כי קיימים פערים בין המציאות לחרדה, מגיע השלב שבו מטמיעים את התובנות הללו, ובמהלך שלב זה המטופל ייחשף לחרדה ואף התמודד מולה באופן ישיר בליווי המטפל כמובן.

איך לדעת מתי עלי לפנות לטיפול?

למעשה אין בזה שחור ולבן. נפש האדם יודעת היטב למה היא זקוקה! כאשר אתם חשים במצוקה פנימית ונפשית אשר מתחילה או כבר משפיעה על איכות חייכם, דעו כי זה הזמן לפנות למטפל מוסמך כדי לשמוע חוות דעת מקצועית לגבי המשך הטיפול. אחד המטפלים המומלצים, הינו אורי פוקס. מטפל מוסמך CBT, בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית אשר טיפל בהצלחה רבה במאות אנשים אשר חוו משבר נפשי כזה או אחר בחייהם ובכך שיפרו את איכות חייהם.

0 Comments

Leave a Comment

לוח שנה

דצמבר 2019
א ב ג ד ה ו ש
« אוג    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

רוצים להיות חברים שלנו

GOOGLE PLUS

PINTEREST

FLICKR

INSTAGRAM